עיצוב חללים מסחריים

"Fashion fades, only style remains the same."  Coco Chanel

עיצוב פנים מודרני של בתי עסק כולל הרבה מאוד אלמנטים כמו עמידה בלוחות זמנים, בתקציבים ובשילוב יופי ופונקציונאליות. הדרך ארוכה עד להשלמת הפרויקט המושלם
 

פתיחת בית עסק כוללת הרבה מאוד אלמנטים שונים הצריכים להתחבר יחדיו לקונספט אחד, אחיד וכזה שמעודד קנייה. בעל עסק צריך לחשוב על הכל, מרמת וגיוון המוצרים, דרך "אני מאמין" ובניית צוות מכירות טוב, ועד שירות לקוחות וכמובן, עיצוב פנים לעסקים. עיצוב מסחרי לבית עסק יכול להוביל לגדילה מאוד משמעותית במכירות.

מקום הנראה טוב ומעודד קנייה, משיג יתרון משמעותי על פני המתחרים.


עיצוב פנים לעסקים מתחיל קודם כל עם הבנת המהות של העסק. האם מדובר בעסק שרוצה לשדר רצינות כמו משרד עורכי

דין, או משהו צבעוני יותר כמו חנות צעצועים. כל עסק רוצה לשדר משהו אחר, וזה לאו דווקא קשור למוצר

אותו הוא מוכר. חלק מהעסקים רוצים לשדר יוקרה ואחרים דווקא זמינות מחירים. הכל מתקשר לדרך בה

מעצבים את החלל העסקי.
 

זמן שווה כסף


עבודה על הסקטור העסקי כולל בתוכו הרבה מאוד אלמנטים כמו עמידה ביעדים מבחינת לוח זמנים ועמידה בתקציב. עיצוב חללים מסחריים הוא למעשה מכלול של כל האלמנטים הללו. לא מדובר רק בכישרון שסביבו הכל נבנה. יש לעמוד בתקציבים ולוחות זמנים, שכן זמן שווה כסף. עבודה טובה שנעשית באיחור של שבוע או שבועיים תעלה הרבה מאוד כסף ועצבים ללקוח, ולכן, יש לקחת זאת בחשבון.


כל מעצב מגיע עם סט הכלים והכישרון שלו. לימודי עיצוב פנים לעסקים הם לא פשוטים ונורא ניתנים לפרשנות. מבחינת הלקוח, הכישרון אינו מספיק, שכן המעצב צריך להתאים את עצמו לרצונות הלקוח ולייצר פרויקט למען הלקוח ורצונותיו. העבודה היא לא רק הגשמת הקונספט העיצובי של המעצב, אלא להעניק ללקוח את התמורה שלמענה הוא שילם.
עיצוב חללים מסחריים זוהי עבודה שצריכה להיות מאוד דינמית. הלקוח צריך להתנהל בנוחות בתוך החנות, תוך כדי שהוא מתרשם מהרהיטים והאלמנטים האומנותיים. היופי עיצוב מסחרי אינו צריך לבוא על חשבון פרקטיקה ופונקציונאליות. שום רהיט לא צריך להפריע לזרימה הטבעית של המקום, אך אין להתפשר על היופי. עיצוב פנים מודרני כולל בתוכו את כל האלמנטים הללו, כשהם מתחברים בצורה טבעית לפרויקט אחד שלם ומושלם.

גדילה טבעית ברווחים


מטרתו של עיצוב מסחרי הוא לגרום לגדילה ברווחים בצורה טבעית. כשלקוח רואה חנות מרוהטת ומתוחזקת היטב, הוא רוצה לקנות יותר. כשהוא רואה סחורה המוצגת בצורה נכונה ומושכת, הוא שוקל קנייה, גם אם הוא אינו צריך בהכרח את המוצר הזה. מומחים עוסקים במשך שנים בדרכים להגדיל את כוח הקנייה דרך עיצוב נכון של בית עסק. עם מעצב פנים מוכשר שמכיר את העבודה, אפשר להשיג גדילה משמעותית בהכנסות.


החיבור בין מעצב לבין לקוח הוא חשוב ולא כל לקוח הוא קל. בסופו של דבר, עבודתו של המעצב היא לגרום לכך שהפרויקט יהיה מוצלח ולרוחו של הלקוח, גם אם זה נוגד חלק מהעקרונות שהוא בא איתם מהבית. עיצוב חללים מסחריים משמעותו לשפר, לייפות, ולייעל, תוך כדי עמידה בלוחות זמנים ובתקציבים, ובדגש על רצונות הלקוח. נשמע לא פשוט? נכון, אבל זה אפשרי.